2 x 1/2 dag : 01/06/21 en 08/06/21 van 13:30 tot 16:50
Over feedbackgesprekken heerst de overtuiging dat de persoon die feedback geeft zich in een machtspositie bevindt, en dat het succes van het gesprek in de eerste plaats afhangt van de manier waarop hij zijn boodschap brengt. Deze overtuiging wordt gevoed door het feit dat feedbackgesprekken vaak gehouden worden door managers, die beschouwd worden als personen in een controlepositie. De werkelijkheid is anders. Het échte succes van een feedbackgesprek hangt af van het vermogen van de ontvanger om de feedback te horen, te aanvaarden en ter harte te nemen.
Aan de hand van een korte test word je je bewust van het belang van feedback voor de ontwikkeling van je collega’s en leer je het effectief te integreren in je management.
Je leert feedback geven, rekening houdend met de verschillende fasen in een evolutiegesprek. Je leert de meest voorkomende valkuilen vermijden in dit soort gesprekken en ontdekt hoe het Johari-venster de kwaliteit van je feedback versterkt.
Je herkent de twee verschillende mindsets bij je collega’s en leert constructief en positief met hen communiceren. Je ziet het verschil tussen ‘Growth Feedback’ en ‘Fixed Feedback’.
Je bent in staat feedback op een constructieve manier te ontvangen en weet hoe je je automatische respons uitschakelt.
Je brengt de aangereikte tools en technieken in praktijk en leert zo hoe je ze in je werkcontext toepast, hoe ze je efficiëntie verhogen en hoe hiermee ook je werkvoldoening stijgt.
AANPAK
METHODE
MATERIAAL
31/05
Online
Meer info
31/05
Online
Meer info
31/05
Online
Meer info
31/05
Online
Meer info