Feedback, the broccoli of communication: effectieve feedback geven en ontvangen
Deze training is beschikbaar:
Digitaal
Face-to-face
Blended
Broccoli. Zelden onze favoriete keuze, maar wél goed voor ons. Net zoals feedback. Feedback helpt doelen bereiken, potentieel vervullen, samenwerking verbeteren en vormt een essentieel deel van bedrijfscommunicatie. Maar we geven én krijgen het niet graag. Effectieve feedback is gericht op gedrag, niet op persoon, wordt oprecht en respectvol geuit, en wordt door de ontvanger verwelkomd.
Programma van deze training
- Met een snelle test ontdek je waarom feedback zo belangrijk is voor de ontwikkeling van je medewerkers en hoe het je helpt je management bij te sturen.
- Je ontdekt de verschillende fasen van een feedbackgesprek, de valkuilen bij het geven van feedback en het Johari-venster als hulpmiddel om constructieve feedback te geven.
- Je maakt kennis met de twee soorten mindsets van je medewerkers en leert constructief en positief met hen communiceren. Je kent het verschil tussen ‘Growth Feedback’ en ‘Fixed Feedback’.
- Je leert feedback op een constructieve manier ontvangen en je instinctieve en automatische respons ontmantelen.
- Je oefent de aangeleerde technieken in en ervaart hun impact in praktijksituaties. Zo weet je hoe ze werken, wat ze brengen en hoe je ze vlot implementeert in je dagelijkse werkcontext.
Wat haal je uit dit traject?
Door het in te oefenen, word je je ten volle bewust van het belang van feedbackgesprekken. Je weet hoe je zo’n gesprek constructief en respectvol voert. Je weet ook dat het positief kunnen ontvangen van feedback net zo belangrijk is als het geven ervan. Kortom, je bent overtuigd van de kracht van feedback als tool voor je eigen ontwikkeling en die van je medewerkers.
Geïnteresseerd?
AANPAK
- Situation-Based Learning
- Brain-Based Learning
METHODE
- Concrete cases
- Rollenspellen in groep
- Uitwisseling van ervaringen
- « Best practices »
MATERIAAL
- Visuele media
- Praktische fiches
- Een persoonlijk actieplan
Gerelateerd
Ontdek de Rocky Balboa in jezelf: 7 keer vallen, 8 keer opstaan (building resilience)
Ontdek hoe top performers meer bereiken, beter werken en toch minder doen (time management & priority management)
Haal als verkoper alles uit Outlook en Office 365
Neem vrijblijvend contact op met ons
Vul het formulier in, bel ons, of contacteer ons via e-mail.