Word een krak in het salesgesprek
Deze training is beschikbaar:
Digitaal
Face-to-face
Blended
Het verkoopproces is de voorbije jaren sterk geëvolueerd. Verkopers hebben naast een goede opvolging, ook nood aan krachtige verkoop- en gesprekstechnieken want de behoeften van bedrijven veranderen. Om in te spelen op de nieuwe noden van je klanten of prospects is het belangrijk om zowel jezelf als je team te trainen in de nieuwste verkooptechnieken. Je sales mag nooit de bottleneck zijn van je bedrijf.
Programma van deze training
- Aan de hand van de oefening ‘The Winner Takes it All’ ontdek je je communicatie- en verkoopstijl en evalueer je de impact hiervan op je huidige resultaten.
- Je wordt je bewust van het belang van ‘Like & Trust Factors’, van je non-verbale communicatie en van je mindset. Je leert vervolgens je verbale communicatie optimaliseren als verkoper.
- Aan de hand van een oefening leer je je verkoopgesprek te optimaliseren volgens een 5-stappenmodel. Je ontdekt waarom een ‘UBR’ belangrijker is dan een ‘USP’.
- Je wordt je bewust van de onderliggende drijfveren van je contacten, je leert je klanten beter te beïnvloeden en beter in te spelen op hun verzoeken en argumenten. Je versterkt je verkoop- en onderhandelingstechniek door middel van oefeningen rond ‘Closing the Deal’.
- Je oefent de aangeleerde technieken in en ervaart hun impact in praktijksituaties. Zo weet je hoe ze werken, wat ze brengen en hoe je ze vlot implementeert in je dagelijkse werkcontext.
Wat haal je uit dit traject?
Je kent je verkoopstijl en de bijhorende sterke punten en aandachtspunten. Je bent je bewust van je verbale en non-verbale communicatie als verkoper en de impact daarvan op je klanten en prospects. Je identificeert de behoeften van je klanten en speelt daar beter op in. Je sluit vlotter verkoopdeals en verhoogt je conversieratio van prospects en klanten.
Dankzij een betere kennis van jezelf, je klanten en je prospects, én dankzij een optimale beheersing van je verkooptechnieken, stijgen je verkoopcijfers aanzienlijk.
Geïnteresseerd?
Aanpak
- Situation-Based Learning
- Brain-Based Learning
Methode
- Concrete cases
- Rollenspellen in groep
- Uitwisseling van ervaringen
- « Best practices »
Materiaal
- Visuele media
- Praktische fiches
- Een persoonlijk actieplan
Gerelateerd
Het gaat er niet om waar je werkt, maar hoe je werkt (hybride werkcontext). Je krijgt de meest recente inzichten in nieuwe manieren van werken
Krachtige overtuigingstechnieken die je boodschap doen plakken
Organiseer je slimmer als verkoopteam, haal zo je resultaten makkelijker
Neem vrijblijvend contact op met ons
Vul het formulier in, bel ons, of contacteer ons via e-mail.