Negotiation skills: duurzaam leren onderhandelen
Deze training is beschikbaar:
Digitaal
Face-to-face
Blended
Het verkoopproces is de voorbije jaren sterk geëvolueerd. Verkopers hebben een hele reeks nieuwe parameters in hun werkwijze moeten integreren. Denk maar aan het internet en het gebruik van informatica en allerlei databanken. Maar daarnaast zijn ook de behoeften van bedrijven veranderd. Om in te spelen op de nieuwe noden van je klanten of prospects, om concurrentieel te blijven en om je commerciële activiteit te ontwikkelen, is het belangrijk om zowel jezelf als je team te trainen in de nieuwste verkooptechnieken.
Programma van deze training
- Aan de hand van de oefening ‘The Winner Takes it All’ ontdek je je communicatie- en verkoopstijl en evalueer je de impact hiervan op je huidige resultaten.
- Je wordt je bewust van het belang van ‘Like & Trust Factors’, van je non-verbale communicatie en van je mindset. Je leert vervolgens je verbale communicatie optimaliseren als verkoper.
- Aan de hand van een oefening leer je je verkoopgesprek optimaliseren volgens een 5-stappenmodel. Je ontdekt waarom een ‘UBR’ belangrijker is dan een ‘USP’.
- Je wordt je bewust van de F.E.A.R.S. van je contacten, je leert je klanten beter beheren en beter inspelen op hun verzoeken en argumenten. Je versterkt je verkoop- en onderhandelingstechniek door middel van een oefening rond ‘Closing the Deal’.
- Je oefent de aangeleerde technieken in en ervaart hun impact in praktijksituaties. Zo weet je hoe ze werken, wat ze brengen en hoe je ze vlot implementeert in je dagelijkse werkcontext.
Wat haal je uit dit traject?
Je kent je verkoopstijl en de bijhorende sterke punten en aandachtspunten. Je bent je bewust van je verbale en non-verbale communicatie als verkoper en de impact daarvan op je klanten en prospects. Je identificeert de behoeften van je klanten en speelt daar beter op in. Je sluit vlotter verkoopdeals en verhoogt je conversieratio van prospects en klanten.
Geïnteresseerd?
Aanpak
- Situation-Based Learning
- Brain-Based Learning
Methode
- Concrete cases
- Rollenspellen in groep
- Uitwisseling van ervaringen
- « Best practices »
Materiaal
- Visuele media
- Praktische fiches
- Een persoonlijk actieplan
Gerelateerd
Leer weerstand en conflicten te sussen door d.m.v andere woordkeuzes
Krachtige overtuigingstechnieken die je boodschap doen plakken
Slimmer samenwerken leidt tot meer resultaat en meer voldoening
Neem vrijblijvend contact op met ons
Vul het formulier in, bel ons, of contacteer ons via e-mail.